Copyright © by Ulrica de la Mar - 2009-2018 - Alle rechten voorbehouden

vrijdag 11 december 2009

Mijn tewerkstelling (18)

Vandaag was zoals alle voorgaande Vandagen; proberen er het beste van te maken.
Wat mij intrigeert is dat ik steeds meer accepteer dat ik aanwezig moet zijn, dat de strijd tegen "alles" een ongelijke strijd is. Dat ik langzaam afglijd naar: wat kan het mij schelen en naar een niveau afdaal zoveel lager dan wie ik werkelijk ben. Zelfs mijn taalgebruik is soms geen Algemeen Beschaafd Nederlands meer, en dat vind ik heel erg. Hoe komt het dat dit met de mens gebeurd? Dat je je blijkbaar aanpast? Dat je eigen wil (of "ik") bijna weg is? Is het een manier van overleven? Jezelf beschermen om niet gek te worden? Ik vind het vreselijk dat dit mij overkomt, en hier worstel ik dus ook mee.
Ik wil geen Vandagen meer maar een Morgen. Een Morgen waar de zon weer achter de wolken tevoorschijn komt, een Morgen waar ik zelf kan bepalen met wie ik omga. Een Morgen waar ik van betekenis mag zijn voor de maatschappij, een Morgen waar ik plezier heb in mijn werk. Een Morgen waar ik weer pretlichtjes in mijn ogen krijg.
Waar is die Morgen? In ieder geval niet bij Vandaag!

8 opmerkingen:

  1. Hallo,

    ik ben professioneel dwarsligger en streef naar afschaffing van de wanzin die jij beschrijft. Ik heb het in zo'n fabriek maar 6 dagen volgehouden. Veel sterkte in "de inrichting"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ...Wat mij intrigeert is dat ik steeds meer accepteer dat ik aanwezig moet zijn, dat de strijd tegen "alles" een ongelijke strijd is. Dat ik langzaam afglijd naar: wat kan het mij schelen en naar een niveau afdaal zoveel lager dan wie ik werkelijk ben.

    een tip.. Voorkom verdere acceptatie van dit verschijnsel.

    je hoeft deze shit namelijk helemaal niet te accepteren. Er liggen zeker 10 gerechtelijke uitspraken die dit onderschrijven die helaas door de sociale dienst / UWV worden genegeerd.

    Ben
    timedesk@gmail.com voor meer info

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We gaan toch een klacht indienen en de krant inlichten....is toch niet accepteren:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Anoniem,
    was je dan aan het twijfelen? Je was van de week zo zeker hiervan.
    Groetjes,
    Ulrica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Ben,
    dank je wel voor je reactie. Ik zal je van de week een e-mailtje sturen voor informatie.
    Jij noemde het een "inrichting", ik ga nog een stapje verder; Kamp. Er staan om het gebouwencomplex hekken, deze kunnen alleen geopend worden door de beveiliger. En wordt bewaakt met videocamera's alom. Het enige dat ontbreekt is prikkeldraad er boven.
    Groet,
    Ulrica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ter inspiratie en om inzicht te krijgen in de wondere wereld die overheid heet, kijk ook eens op http://www.jacquelinegrosman.nl/werkenzonderwerk/

    Dit speelde weliswaar 2006, maar de terreur is nog steeds hetzelfde.
    Ik heb wel wat tips hoe je zo effectief mogelijk een tegengeluid kunt laten horen. Vergeet niet dat kranten en gemeenten vaak een innige verstandhouding hebben. Er is een journalist in Nederland die zich helemaal heeft vastgebeten in dit onderwerp. http://www.katholieknieuwsblad.nl/zoek

    BeantwoordenVerwijderen
  7. http://www.katholieknieuwsblad.nl/archief/kort/2008/2/5/gedwongen_arbeid

    http://www.google.nl/search?hl=nl&rlz=1C1GGLS_nl___NL313&q=louis+overbeek+work+first&btnG=Zoeken&meta=&aq=f&oq=

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ulrica,

    Heel veel sterkte meid. Ik vind het vreselijk dat er zo wordt gesolt met mensen die werkloos zijn.
    Mij staat dit in de toekomst ook te wachten maar ik ga er tegen vechten tot ik er bij neer val!

    Mijn contaktpersoon noemt dit notabene de "oplossing" voor werklozen!
    Hij werkt bij de sociale dienst in Winterswijk. Ik zou heel indiscreet hier zijn naam willen noemen maar laat ik dat maar niet doen :)

    Groetjes uit de Achterhoek


    Hagar

    BeantwoordenVerwijderen