Copyright © by Ulrica de la Mar - 2009-2018 - Alle rechten voorbehouden

maandag 7 december 2009

Mijn tewerkstelling (15)

Sinds een paar (werk)dagen en dus ook Vandaag staat het denk-team op een laag pitje. De reden is dat veel werk bij de "andere kant" gedaan moet worden en daar worden mensen van "onze kant" ingezet. Aan de "andere kant" worden kerstpakketten/dozen gevuld met allerlei lekkernijen en snuisterijen, deze lijn vergt een hoop medewerkers. Hierdoor is het aantal medewerkers in "onze" hal flink geslonken, nog even en er zijn er zelfs te weinig.


Vandaag was ik opzichter van het stofzuiger (zie 13) -lijntje, jaja!
Ik mocht zorgen dat de hele boel soepel verliep, vanaf het doos afhalen van de pallet tot en met het weer terug plaatsen. Wie weet waar ik dit aan verdiend had, mag het zeggen.
Nu schreef ik wel heel makkelijk "soepel" maar om dit voor elkaar te krijgen was nog een hele kunst. We kregen eerst een heleboel foutief-gestickerde tankjes terug, tenminste de sticker zat wel goed alleen was het tankje met zoveel geweld in de stofzuiger terug geduwd waardoor de sticker verschuift en kreukels en bobbels ontstaan. Zoals te lezen is in mijn Tewerkstelling nummer dertien is het een afschuwelijk karwei om deze foutieve sticker te verwijderen, we zijn dan ook vanaf half negen tot elf uur met vijftien stuks druk bezig geweest. Daarna werd het een makkie, want de overige tankjes waren "kaal".
Even terugkomend op het lijntje; dit verliep niet vlekkeloos. Ik had een lichte hoop dat het wel zo zijn, alleen.... In het begin had ons lijntje hulp van een jongeman die de dozen van de pallet afhaalde, dichtplakte en weer op de pallet sjouwde. Dat werkte prima! Helaas werd hij weggehaald om te helpen bij de "andere kant", en natuurlijk was er geen vervanger beschikbaar. Ons lijntje bestond aan het eind van de dag uiteindelijk uit twee personen: de plakvrouwe en ik. Tja, het is en blijft een Tewerkstelling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten