Copyright © by Ulrica de la Mar - 2009-2018 - Alle rechten voorbehouden

maandag 25 januari 2010

Mijn Tewerkstelling (33)

Jaaaaaaaaaa, Vandaag was het de laatste dag van mijn Tewerkstelling. Ik heb het volbracht, met zeer veel moeite dat wel. Hoeveel heb ik van mijzelf ingeleverd, hoe vaak heb ik mijzelf verloochend? Ik weet dat ik bijna, wanneer iedereen rechtsaf ging, erachteraan zou hobbelen. Dát heb ik niet gedaan, voor mijn gevoel bleef ik mijn eigen koers volgen. Natuurlijk moest ik opgelegde werkzaamheden verrichten, maar is dit meelopen?

Afgelopen vrijdag kon ik eindelijk naar UWV/CWI om bijstand aan te vragen. De benodigde papieren waren dus binnengekomen. Hierin stond vermeld dat het contract afloopt en een aparte brief, zonder briefhoofd, datum en niet ondertekend, met het advies aan de gemeente om mij "een intensiever traject richting werk aan te bieden". En dat is niet zó moeilijk wanneer je de gradatie van dit project aanhoudt. "De gemeente heeft daarvoor contracten gesloten met verschillende re-integratiebedrijven." Tja, ben benieuwd wat dit gaat opleveren. Trouwens, voor de balie van het UWV-werkbedrijf stonden meer dan tien man van de Tewerkstelling te wachten om ook ingeschreven te worden. Sommigen met partner, anderen alleen, sommigen wat ouder, anderen uit de jongeren-groep. Het was een feest der herkenning; "Goh jij hier? Loopt jouw contract ook af? Eindelijk, we zijn er vanaf. Jij ook geen verlenging gekregen?" Oei, dat had ook nog gekund. En: "Ach, als het tegen zit moeten we na twee maanden daar wéér naartoe." Oei, dat zou heel erg zijn.
Voor nu ga ik nadenken óf ik de gemeente en het project openbaar zal maken. De vraag is of ik er iets mee opschiet. Wat ik al besloten heb, is dat ik deze weblog-link naar de verantwoordelijke(n) en de daarbij behorende afdeling van de gemeente, ga sturen. Men moet op de hoogte gebracht worden van wat er werkelijk in zo een hal afspeelt, en dat het er anders aan toegaat dan in de nota "Visie Arbeidsmarktbeleid 2009-2015" geschreven staat.

Toevoeging:
Mijn Tewerkstelling is ook te lezen op mindz.com, hier staan interessante reacties op bovenstaand bericht:
http://www.mindz.com/blog/2010/1/26/Mijn_Tewerkstelling_(33)#Comments

Geen opmerkingen:

Een reactie posten