Copyright © by Ulrica de la Mar - 2009-2018 - Alle rechten voorbehouden

dinsdag 12 januari 2010

Mijn Tewerkstelling (30)

Het begint eentonig te worden, maar Vandaag was het alweer "schuimsnij-dag".
Ik ben maar eens gaan informeren wanneer, waar en hoe mijn vervolg uitkering aan te vragen. Hierover is men het op de verschillende afdelingen niet eens, de een zegt dat ik het persoonlijk moet aanvragen bij UWV (brief meenemend dat ik deze week zal ontvangen) en dat dit alleen op dinsdag en vrijdag mogelijk is. De ander beweerde dat het via internet kan en daarna persoonlijk naar UWV balie om de bijlagen in te leveren. Ik besloot om woensdag zelf rechtstreeks bij het UWV te informeren.
Terug naar de werkvloer, regelmatig ging daar de roldeur omhoog om pallets vol met nog uit te pakken en te sorteren mandjes naar binnen te rijden. Dit werk begint zeer geliefd te worden, dat is ook niet verwonderlijk; alles beter dan schuim snijden. Maar wat een kou stroomde er iedere keer binnen wanneer deze deur open stond, regelmatig klonk de kreet " deur dicht!" door de hal. Vandaag, woensdag, heb ik de gevolgen van deze open deur; keel- en hoofdpijn en heb het ijskoud.


En toen .... de mededeling dat aanstaande vrijdag " hoog bezoek uit Den Haag" zal zijn. Hoe "hoog" deze delegatie is, weet de werkleiding (nog?) niet. Bezoek dat komt komt kijken of al dat subsidie geld goed gebruikt word, kijken hoe wij werken en wat al niet meer. Bij mij gaan de haren overeind, hebben we zoiets niet eerder meegemaakt? En ja hoor, men vertelde ons dat donderdag de hal geboend moet worden zodat het er spic&span uit zal zien. Dat er vrijdag weer vier verschillende werkzaamheden zullen zijn; het rookgordijn kan wederom opgetrokken worden! Wil ik hieraan meedoen? Dit is iets waar ik even over moet nadenken. Aan de ene kant wil ik deze facade meemaken om te weten hoe dit zal eindigen. Aan de andere kant, ik heb het helemaal gehad met dit soort schertsvertoningen. En dan ga ik er vanuit dat ik niet ziek zal zijn.
De IOAW-aanvraag: ik belde naar het UWV werkbedrijf en kreeg een aardige dame aan de lijn. Na mijn BSN, leeftijd en woonsituatie vermeld te hebben, stelde ik dus de vraag hoe ik mijn IOAW-uitkering moest aanvragen. Hierop kreeg ik het volgende antwoord: "De aanvraag voor een WWB-uitkering kunt u waarschijnlijk via internet aanvragen, dit hangt af van de gemeente waarin u woont. Ik zal dit voor u opzoeken."  Voordat zij mij in de wacht kon zetten, zei ik haar dat het niet om een WWB ging maar om een IOAW. Dit moest zij weten aangezien ik net daarvoor mijn leeftijd en situatie had uitgelegd, ook dit moest zij navragen. Uiteindelijk bleek ik via internet de aanvraag in te moeten dienen, daarna te bellen om een afspraak te maken met de werkcoach van het UWV. Ik hou mijn hart vast voor het vervolg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten