Copyright © by Ulrica de la Mar - 2009-2018 - Alle rechten voorbehouden

donderdag 7 januari 2010

Mijn Tewerkstelling (27)

Vandaag bedacht ik mij ineens dat iedereen van voor de jaarwisseling weer aanwezig was, niemand had schijnbaar een baan gevonden. De mensen waarvan het drie-maands contract afliep hebben geen verlenging gekregen en zij gaan de bijstand in. De doelstelling om voor zoveel mogelijk werkzoekenden passende arbeid te vinden, word totaal niet gehaald.
Omdat dit mijn laatste maand is van mijn Tewerkstelling wilde ik een gesprek met mijn jobcoach om eens te bekijken hoe ver híj is met het zoeken naar een baan voor mij. Wat blijkt ..... deze meneer werkt er niet meer ....uh ... waarom dit niet aan "zijn" cliënten vermeld .... wie is zijn opvolg(st)er ...? Ik besloot om een dagje af te wachten of men mij op de hoogte zal brengen wie vanaf nu mijn jobcoach zal zijn.
Wat betreft de werkzaamheden vandaag; in eerste instantie moest ik weer schuim gaan snijden, alleen had ik hier dus even totaal geen zin in. Ook werden de plastic boutjes, moertjes weer binnen gebracht. Gelukkig zag ik dat men bij een ander lijntje duidelijk nog iemand nodig had. Ik vertelde dit aan de werkleising met tevens het verzoek om daar aan deel te mogen nemen. Het mocht. Wat houd dit in?
Dit werk is in opdracht van een groot meubelwinkelketen; pallets vol met ingepakte rieten manden. Twee personen maken de verpakking open waarin drie maten manden zitten, deze drie haal je uit elkaar en zet ze op de tafel. Twee anderen plaatsen de manden met dezelfde maat op een pallet, wanneer een bepaalde stapelhoogte is bereikt worden de pallets geseald en voor verzending klaargemaakt. Het enige voordeel aangaande dit werk ten opzichte van schuim snijden, is dat ik actief bezig ben en dat ik het daarom niet zo koud heb gehad als anders.
Aan het eind van de dag weer keurig je mesje inleveren en tweede kruisje bij je naam zetten. Ik vraag mij af hoe lang de werkleiding dit gedoe gaat volhouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten