Copyright © by Ulrica de la Mar - 2009-2018 - Alle rechten voorbehouden

donderdag 26 november 2009

Mijn tewerkstelling (9)

Vandaag was het denk-team dag, vond ik dat erg?  Echt niet. Ik merk dat ik, door mee te werken aan dit project, wat beter in mijn vel zit, weer met mijn humorvolle blik om mij heen kan kijken. Het moet niet gekker woorden maar wie weet komen er zelfs weer pretlichtjes in mijn ogen. Terug naar mijn Tewerkstelling van vandaag. Het begon met standaard zaken; na het drinken van een bekertje automatenkoffie aan de slag met het simpele werk. Het klein maken van stukken schuimrubber; een rustige manier van wakker worden op het werk.
Toen ons derde lid van het denk-team arriveerde overlegden we eerst welke spullen er ingekocht moesten worden voor het maken van de prototypes. Bij de werkleiding permissie vragen om het pand en het terrein te mogen verlaten, en dan op weg naar de stad. Wat een overweldigend gevoel van vrijheid!
In verschillende winkels zijn we er in geslaagd om leuke en vooral bruikbare benodigdheden te kopen. Fier keren we terug naar het deprimerende gebouw waar blijkbaar de verveling niet is toegeslagen want er wordt gewerkt. Ja echt, het schuim is men nog aan het klein knippen, en .... oh jee .... aan een tafel zitten vijf mensen die ieder één waxinelichtje met lint en één of ander kaartje in plastic aan het verpakken zijn. Een geste van een bedrijf aan haar medewerk(st)ers met de wens voor een "verlichtend 2010". Oefffff, helaas staat dit echt op het papiertje geprint.
Terug naar het denk-team; na alles uitgestald te hebben gaan we aan de slag. We beginnen met het maken van tafelkleedklemmen, niet van die geijkte dingen, nee wij maken ze met kralen. Kralen in verschillende vormen en kleuren en een mooie steen voor het gewicht. Daarna zijn de deegrollen aan de beurt, gaten voor de kaarsen worden uitgeboord. En nu brainstormen hoe we deze rol gaan versieren, beschilderen, beplakken, lakken?
Wij zijn zo in ons project opgegaan dat we niet hebben gemerkt dat het bijna tijd is om te stoppen. Nou ja, tijd .... het is vier uur. De tijd dat het werk neergelegd word word steeds vroeger.
Ook wij ruimen onze spullen op en stellen het creatieve proces uit tot maandag en keren terug tot de werkelijke wereld van de Tewerkstelling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten