Copyright © by Ulrica de la Mar - 2009-2018 - Alle rechten voorbehouden

dinsdag 24 november 2009

Mijn tewerkstelling (8)

Na gisteren was ik Vandaag eigenlijk best goed gestemd op weg naar mijn Tewerkstelling gegaan. Ik had mij voorgenomen om door niets mijn best wel vrolijke humeur te laten verpesten. En ik had mijn cryptogrammenboekje meegenomen, mijn relikwie.
Een praatje hier en daar, mijn hersens laten kraken ...... op die manier ging de ochtend en de automatenkoffiepauze gestaag voorbij. Via één van deze praatjes kwam ik te weten dat er een zogenaamde denk-team was gevormd, een groepje van drie mensen, in opdracht van de directrice. Dit groepje mag nadenken en uit/opzoeken hoe de totale niets-doen uren in te vullen. De bedoeling is om ons met creatieve handwerkzaamheden bezig te houden wanneer er geen werk van buitenaf voorhanden is. Wat blijkt nu, een jongen uit de groep zal de volgende dag elders beginnen te werken, dus is er een plaatsvervanger nodig. En ik ben op het juiste moment op de juiste plek, ik mag meedoen! Nóg meer gekraak van hersencellen en ook nog creatief, wat wil een mens nog meer. Twee mensen stropen internet af om ideeën op te doen en wij (twee dames) de Kringloopwinkel. Rond een uur of drie, vele ingevingen rijker, mogen wij verslag doen.
Resultaat: een zeer blijde en tevreden directrice, wij trots, én de opdracht om zes van onze ideeën een prototype te maken. Ieder van ons heeft twee projecten die hij/zij kan maken en we gaan daar donderdag aan beginnen.
Maar voordat het zover is mogen wij meehelpen met het eigenlijke werk dat gedaan behoord te worden; schuimblokken in kleine stukjes knippen.
Met zijn vieren worden we terug op aarde gezet en weten we weer waarom we feitelijk hier aanwezig behoren te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten