Copyright © by Ulrica de la Mar - 2009-2018 - Alle rechten voorbehouden

maandag 23 november 2009

Mijn tewerkstelling (7)

Helaas, Vandaag is het weekend voorbij en een start van nieuwe week Tewerkstelling, de vierde alweer.
Ik heb de tijd genomen om de afgelopen drie weken eens de revue te laten passeren, zoals hieronder te lezen is. Daar kan ik nu iets aan toevoegen: gelatenheid. Waarom energie verspillen aan zaken die ik niet kan veranderen? Deze energie is beter te besteden namelijk aan mijzelf. Francine Oomen schrijft boekjes met als titel: "Hoe overleef ik ....." op de stippellijntjes kan ik "mijn tewerkstelling" invullen. Want dit is wat alles heel goed weergeeft.
Al bijna gebruikelijk te noemen kwam ik in een lege hal aan en was er geen werk te doen. Hier was ik op voorbereid; ik had een cryptogrammenboekje meegenomen. Zo sla ik twee vliegen in één klap: mijn hersens blijven actief en ik heb iets te doen.
Vlak voor het moment dat het tijd was om een plastic bekertje met automatenkoffie te nuttigen, kwam één van de jobcoaches her en der informeren of men naar CWI wilde om dáár vacatures te zoeken. Nou, dat wilde ik zeker wel!. Dit keer geen problemen dat er geen bus beschikbaar is, acht gelukkigen mochten in "busje donkerrood" instappen. Twee uur lang weg van de koude, sfeerloze, niets-doen situatie. En dan ook nog terugkomen met drie redelijke geschikte vacatures waar ik op kan solliciteren.
Dit alles stemde mij zo vrolijk dat ik de resterende vijf uren van niets-doen klakkeloos accepteerde.
Een mens kan met bijna niks zó tevreden zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten