Copyright © by Ulrica de la Mar - 2009-2018 - Alle rechten voorbehouden

dinsdag 9 februari 2010

Mijn Tewerkstelling (36)

Ik heb dus Vandaag een gesprek gehad met de directeur van K*bel, de uitvoerende instantie van het project.
Dit gesprek had duidelijk de intentie te bekijken wat zij kan veranderen aan de misstanden die op de werkvloer plaats vinden. Niet om in discussie te gaan óf dit soort projecten wel of niet goed en/of gerechtvaardigd zijn.
Hiervoor moest ik toch echt bij de gemeente zijn, maar dat wist ik al. Waarom ik dit gesprek dan wel ben aangegaan is, dat ik hoop dat er in de toekomst op de werkvloer het er beter aan toe zal gaan dan ik heb mogen meemaken. Ik heb de belangrijkste dingen, dat absoluut verbeterd moet worden, aangehaald.
De kou: te gek dat je met thermisch ondergoed én jas aan je werkzaamheden moet doen.
Communicatie jobcoaches en anderen: hoogtepunt vind ik toch wel het volgende; iemand heeft een contract gekregen en is al werkzaam binnen deze organisatie, waar dus ook de jobcoaches werkzaam zijn. Een aantal dagen daarna kwam de jobcoach naar haar toe met de mededeling dat ze 'smiddags naar uwv/cwi moest om vacatures te bekijken.
Mogelijkheid tot solliciteren: in mijn geval zijn er 3 jobcoaches geweest en er is niets uit voort gekomen. Begeleiding in het solliciteren en het zoeken naar geschikte vacatures is er totaal niet geweest.
Op individueel niveau werk aanbieden: het is frustrerend én demotiverend om de gehele dag ongeschoold arbeid te verrichten, buiten het feit dat je psychisch een flinke tik krijgt. En aan dit laatste gaat men echt aan voorbij.
Geen werk?: Dan toch spelletjes laten doen zoals bv een sjoelbak toernooi of hints (ook goed voor het leren van de Nederlandse taal). Maar nooit meer Helemaal Niets en de hele dag wachten totdat het half vijf is.
Idee?: Tevens heb ik het idee geopperd om eens per week open deur te houden waar iedereen terecht kan met zijn/haar grieven.
Het leek er op dat de directeur écht zaken wil gaan aanpakken en verbeteren,
ben benieuwd.

Bovenstaand doet niets ten onder aan het feit dat het om een principiële kwestie gaat: dwangarbeid in de vorm van deze onzinnige Tewerkstellingen in het kader van de WWB moet van de baan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten