Copyright © by Ulrica de la Mar - 2009-2018 - Alle rechten voorbehouden

woensdag 12 juni 2013

Antwoorden op ingediende vragen over bijstand en studiefinanciering

De teleurstellende antwoorden van de staatssecretaris op vragen gesteld door de SP

Wat vooraf ging:
Ik heb eind januari een email gestuurd naar Emile Roemer, SP.
In deze mail deed ik uitvoerig uit de doeken dat ik gekort wordt op mijn bijstandsuitkering door de studiefinanciering van mijn zoon als inkomsten te beschouwen.
In het antwoord dat ik kreeg via Tjitske Siderius, blijkt dat de SP overstelpt wordt met emails en brieven over alleenstaande moeders met een bijstandsuitkering, die grote problemen hebben met rondkomen (ik had een overzichtje meegestuurd, zie mij blog: http://ulricavandaag.blogspot.nl/2013/01/bijstandsuitkering-en-het-dagelijks.html ) Studiefinanciering van de kinderen speelt een rol hierbij.
SP Kamerlid Sadet Karabulut heeft – naar aanleiding van al deze e-mails en brieven – hierover vragen gesteld in het parlement.
Vandaag ontving ik de antwoorden van mw. Klijnsma, zoals mw. Siderius in email schreef:
“In de bijlage de teleurstellende antwoorden van de staatssecretaris. Wij blijven dit onder de aandacht brengen." 

Op de website van de rijksoverheid kun je deze HIER als pdf downloaden.
 
 (klik op afbeelding voor vergroting)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten